Lidl ograniczy sprzedaż mięsa? "Nie dyktujemy klientom jak żyć, ale nie mamy innej planety"

Lidl ogłosił, że w ramach dążenia do zrównoważonego rozwoju, zmniejszy sprzedaż mięsa na rzecz etycznych, roślinnych produktów.

Lidl zwiększa dostępność opcji roślinnych
Lidl zwiększa dostępność opcji roślinnychBartlomiej MagierowskiEast News

Niemiecki Lidl już jakiś czas temu ogłosił, że do 2025 r. w sklepach znacznie wzrośnie ilość produktów roślinnych. Już teraz także w polskich placówkach Lidl można znaleźć szeroką gamę takich produktów. Coraz większe zainteresowanie weganizmem wynika z kilku powodów; etycznych, zdrowotnych, środowiskowych, klimatycznych i społecznych

"Produkty pochodzenia zwierzęcego są bardzo zasobochłonne. Dlatego do 2025 r. Lidl będzie stale zwiększał udział roślinnych źródeł białka w swoim asortymencie, włączając w to więcej produktów wegańskich. Już w 2023 r. dyskont jako pierwszy detaliczny sprzedawca żywności, określi udział źródeł białka zwierzęcego i roślinnego w swoim asortymencie" - czytamy na oficjalnej stronie niemieckiego sklepu Lidl.

Światowa populacja osiągnęła już 8 mld i będzie się stopniowo zwiększać. Najnowsze prognozy Organizacji Narodów Zjednoczonych sugerują, że liczba ta może wzrosnąć do około 8,5 mld w 2030 r. i 9,7 mld w 2050 r. W związku z tym potrzebna jest zmiana dotychczasowych systemów żywnościowych.

Alternatywa dla produktów odzwierzęcych

Pod koniec stycznia w Berlinie odbywał się "zielony tydzień", czyli International Green Week Berlin. Christoph Graf, kierownik ds. zakupów w Lidl w Niemczech zwrócił podczas wydarzenia uwagę na potrzebę wprowadzenia globalnych zmian w żywieniu. W rozmowie z magazynem "Lebensmittelzeitung" powiedział, że należy ostrożnie zarządzać zasobami żywnościowymi i spożywać mniej mięsa

„Potrzebujemy zmiany diety na całym świecie na bardziej świadomą. Nie mamy drugiej planty” – powiedział Graf, sugerując, że zmiana diety może przyczyniać się też do zmniejszania presji na środowisko. 

Lidl planuje wkrótce publikację raportu na temat zrównoważonego rozwoju. Zawarte w niej treści będą mówić o kluczowych różnicach między żywnością pochodzenia zwierzęcego a roślinnego

Wyprzedzając potencjalne sprzeciwy wobec nowego kierunku Lidla, Graf powiedział magazynowi "Lebensmittelzeitung", że sieć supermarketów nie próbuje "dyktować klientom, jak mają żyć". 

Zaznaczył też, że przewiduje, iż młodsi konsumenci będą zadowoleni z decyzji sklepu.

"Wierzę, że młodsze pokolenie będzie szczęśliwe, że zajmujemy się tym tematem" - podsumował.

Jak klimat zmienia drzewa?Program Czysta Polska
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas