Nowe opłaty nawet na kasach samoobsługowych. Biedronka tłumaczy

Od początku roku w sklepach sieci Biedronka można zauważyć specjalne komunikaty. Dotyczą one cienkich torebek, które klienci czasami wykorzystują niezgodnie z przeznaczeniem. Jeśli będą to robić, muszą się liczyć z dodatkową opłatą - przestrzegają sklepy. Teraz głos w sprawie zabrali przedstawiciele sieci Biedronka, z którymi się skontaktowaliśmy.

Zgodnie z prawem najcieńsze torebki z tworzyw sztucznych - jeśli są używane niezgodnie z przeznaczeniem - powinny podlegać opłacie recyklingowej
Zgodnie z prawem najcieńsze torebki z tworzyw sztucznych - jeśli są używane niezgodnie z przeznaczeniem - powinny podlegać opłacie recyklingowejPiotr Kamionka/REPORTEREast News

Jak tłumaczy Biedronka w rozmowie z Zieloną Interią, zmiany podyktowane są chęcią ograniczenia zużycia tworzyw sztucznych w sklepach.

Nowa opłata dla klientów Biedronki. Sieć tłumaczy

- Ważne, aby "zrywki" były używane zgodnie z przeznaczeniem, czyli jedynie do pakowania towarów sprzedawanych luzem (np. warzywa, owoce, bakalie, pieczywo, słodycze) - mówi nam Dagmara Łakoma, starsza menedżerka ds. ochrony środowiska w sieci Biedronka.

Jak już informowaliśmy, od początku 2025 r. w sklepach sieci wywieszono specjalne kartki. Informują one, że cienkie reklamówki, tzw. zrywki o grubości do 15 mikrometrów, służą wyłącznie do pakowania produktów bez własnego opakowania.

- Opłata zostanie naliczona jedynie, jeśli klient użyje zrywki do zapakowania produktów z kategorii "non-food" lub produktów spożywczych posiadających własne opakowanie - potwierdza Dagmara Łakoma.

W jaki sposób Biedronka zamierza egzekwować i naliczać dodatkowe opłaty za nieodpowiednio wykorzystywane "zrywki"? Będą odpowiadać za to pracownicy. Sieć podkreśla, że personel w sklepach jest na bieżąco zapoznawany regulacjami i wiedzą, jak postępować w takiej sytuacji.

Co ciekawe, odpowiedni komunikat dotyczący opłaty recyklingowej może się także wyświetlać na kasach samoobsługowych.

"Podkreślamy, że pobrana opłata recyklingowa, zgodnie z ustawą, zostanie przekazana do właściwego urzędu marszałkowskiego i nie stanowi dodatkowego źródła przychodu dla naszej sieci" - dodaje Dagmara Łakoma z sieci Biedronka.

Dlaczego jednorazowe foliówki są złe? Prawda o reklamówkachPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas