W Polsce żyje zaledwie 110 niedźwiedzi brunatnych i 200 rysi. I oto reakcja

Zielona Interia to największy serwis ekologiczny w Polsce, w ostatnim miesiącu czytały nas 3 miliony użytkowników zainteresowanych ekologią i ochroną przyrody - mówił Przemysław Białkowski, szef najstarszego i największego serwisu przyrodniczo-ekologicznego w polskim Internecie podczas Earth Festival w Uniejowie. A mówił o serwisie, który właśnie Państwo cztają.

Przemysław Białkowski podczas Earth Festival w Uniejowie
Przemysław Białkowski podczas Earth Festival w UniejowieINTERIA.PL

Telewizja Polsat i Uzdrowisko Termalne Uniejów po raz siódmy organizują wspólnie Earth Festival - dwudniową imprezę poświęconą ekologii i muzyce zwieńczoną koncertem z udziałem gwiazd polskiej piosenki. Poza występem takich gwiazd jak Maryla Rodowicz, Alicja Majewska, Natalia Nykiel, Julia Pietrucha, Kamil Bednarek, Wiktor Dyduła, Zakopower, Majka Jeżowska i Mała Armia Janosika mieliśmy także Ekomiasteczko. 

W namiotach rozstawionych wzdłuż malowniczej rzeki Warty festiwalowicze będą mogli tradycyjnie wziąć udział w licznych zajęciach propagujących proekologiczne postawy. Nie zabraknie kreatywnych atrakcji dla najmłodszych i konkursów z nagrodami. Zielona Interia otworzyła w Ekomiasteczku "strefę chillu" z wypoczynkiem na świeżym powietrzu i blisko natury. Jak co roku Zielona Interia wspiera eko inicjatywy i kolejny rok z rzędu jest partnerem medialnym wydarzenia.

Przemysław Białkowski, szef Zielonej Interii, w rozmowie z Dominiką Tarczyńską, z którą prowadzi program Czysta Polska, wspominał na scenie w Uniejowie, że serwis wspiera i opisuje naturalne piękno Polski. Naturalne, bo oparte na przyrodzie, środowisku naturalnym i ekologii. - Zielona Interia to największy serwis ekologiczny w Polsce, w ostatnim miesiącu czytały nas 3 miliony użytkowników zainteresowanych ekologią i ochroną przyrody. 

Przemysław Białkowski i Zielona InteriaAdam Jankowski/REPORTEREast News

Rekordowa i pierwsza Zielona Interia

W ostatnim półroczu Zielona Interia kilkukrotnie pobiła już rekord liczby realnych użytkowmników zaglądających do serwisu, który wśród wielkoformatowych serwisów w Polsce powstał jako pierwszy. Interia postawiła na odrębny serwis przyrodniczo-ekologiczny i od tej pory konkurencja tylko kopiuje koncept. W Zielonej Interii opisujemy przyrodę, zagrożenia i szanse ekologiczne, zmiany zachodzące w klimacie i środowisku naturalnym, wreszcie poszczególne zwierzęta, rośliny, grzyby oraz zachodzące między nimi relacje i zależności, zarówno jeśli chodzi o gatunki żyjące, jak i wymarłe. Tak, aby czytelnicy mogli zrozumieć przyrodę jako całościowe zjawisko, w którym wszystko z siebie nawzajem wynika. Wtedy łatwiej ją chronić i znaleźć dla niej miejsce w naszym życiu.

Wśród akcji, które podejmowała Zielona Interia w ostatnich miesiącach, były chociażby te z WWF. - W Polsce żyje zaledwie 110 niedźwiedzi brunatnych i 200 rysi. Dlatego stworzyliśmy z WWF akcje "Blisko Rysia" i "Nie jestem twoim misiem". W ten sposób pomagamy ratować te wyjątkowe zwierzęta - wspominał Przemysław Białkowski. Wcześniej wspomniał też o akcji Czyste Beskidy, w ramach której udało się posprzątać to, co pozostawili po sobie turyści w górach. A na koniec koncertu Przemysław Białkowski zaprosił wszystkich, by wrócili pod scenę w Uniejowie następnego dnia rano i wzięli udział w sprzątaniu.

Partnerami Festiwalu są: Grupa Polsat Plus, sieć Plus (Polkomtel), Polsat Box (Cyfrowy Polsat), ZE PAK S.A., ESOLEO oraz Zielona Interia (zielona.interia.pl).

Patronami kina plenerowego są BBC Earth i Polsat Play.

Partnerami strategicznymi wydarzenia są: Uzdrowisko Termalne Uniejów, Termy Uniejów oraz Stowarzyszenie Lepsza Polska.

Patronami medialnymi są Interia oraz Radio ZET.

Producentem Festiwalu jest, jak co roku, Telewizja Polsat we współpracy z Visionair i Fundacją For Earth For Us.

Zielona Interia - spot 2024Interia.plINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas