Elektryczny pociąg-samolot pędzący 1000 km/h

Ten projekt ma zmienić sposób postrzegania dotychczasowego transportu kolejowego. W pełni elektryczny pojazd to hybryda samolotu i pociągu. Czym charakteryzuje się FluxJet?

FluxJet to hybryda oparta na zastosowaniu przełomowych innowacji
FluxJet to hybryda oparta na zastosowaniu przełomowych innowacjimateriały prasowe
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

Kanadyjski start-up TransPod przedstawił projekt ultra szybkiego transportu naziemnego. Pojazd ma na nowo zdefiniować branżę transportu, która jest odpowiedzialna za nawet 25% emisji. Transport drogowy emituje zaś do atmosfery 70% wszystkich emisji z transportu. Szacuje się, że kolej emituje ponad 3 razy mniej dwutlenku węgla niż transport drogowy i 8 razy mniej niż lotniczy.

Prędkość lotu, mniej emisji

FluxJet to hybryda oparta na zastosowaniu przełomowych innowacji. Przede wszystkim jest niskoemisyjny. W pełni elektryczny pojazd jest ponadto hybrydą między samolotem a pociągiem. Charakteryzuje się bezstykowym przesyłaniem mocy i wprowadza zasady nowej dziedziny fizyki zwanej veillance flux. Dzięki niej możliwe jest poruszanie się po prowadnicy z prędkością ponad 1000 km/h, czyli szybciej niż odrzutowiec i trzy razy szybciej niż pociąg o ogromnej prędkości.

Ryan Janzen, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w TransPod mówi, że FluxJet jest efektem badań naukowych i rozwoju przemysłowego, które mają zaspokoić potrzeby pasażerów i zmniejszyć zależność od samolotów i aut napędzanych paliwem kopalnym.

Wstępne prace nad pojazdem rozpoczęły się już wraz z oceną jego oddziaływania na środowisko. Ten ultraszybki pojazd będzie jednak działał wyłącznie dzięki infrastrukturze TransPod Line. Firma chciałaby rozmieścić system wraz ze stacjami w kluczowych lokalizacjach dużych europejskich i amerykańskich miast. FluxJet miałby kursować często, aby pokryć zapotrzebowanie na przemieszczanie się po mieście.

Polacy wracają do ogrzewania węglemPolsat News

Według startupu projekt ten utworzy do 140 tys. miejsc pracy i doda do budżetu (w przypadku Kanady) prawie 20 mld dolarów. Pojazd zmniejszy emisje o 636 ton CO2 rocznie, a bilet ma być o ok. 44% tańszy.

Na wagę marsz. Londyńskie zoo waży swoich podopiecznychAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas