Elektryczny pociąg-samolot pędzący 1000 km/h

Ten projekt ma zmienić sposób postrzegania dotychczasowego transportu kolejowego. W pełni elektryczny pojazd to hybryda samolotu i pociągu. Czym charakteryzuje się FluxJet?

FluxJet to hybryda oparta na zastosowaniu przełomowych innowacji
FluxJet to hybryda oparta na zastosowaniu przełomowych innowacjimateriały prasowe

Kanadyjski start-up TransPod przedstawił projekt ultra szybkiego transportu naziemnego. Pojazd ma na nowo zdefiniować branżę transportu, która jest odpowiedzialna za nawet 25% emisji. Transport drogowy emituje zaś do atmosfery 70% wszystkich emisji z transportu. Szacuje się, że kolej emituje ponad 3 razy mniej dwutlenku węgla niż transport drogowy i 8 razy mniej niż lotniczy.

Prędkość lotu, mniej emisji

FluxJet to hybryda oparta na zastosowaniu przełomowych innowacji. Przede wszystkim jest niskoemisyjny. W pełni elektryczny pojazd jest ponadto hybrydą między samolotem a pociągiem. Charakteryzuje się bezstykowym przesyłaniem mocy i wprowadza zasady nowej dziedziny fizyki zwanej veillance flux. Dzięki niej możliwe jest poruszanie się po prowadnicy z prędkością ponad 1000 km/h, czyli szybciej niż odrzutowiec i trzy razy szybciej niż pociąg o ogromnej prędkości.

Ryan Janzen, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii w TransPod mówi, że FluxJet jest efektem badań naukowych i rozwoju przemysłowego, które mają zaspokoić potrzeby pasażerów i zmniejszyć zależność od samolotów i aut napędzanych paliwem kopalnym.

Wstępne prace nad pojazdem rozpoczęły się już wraz z oceną jego oddziaływania na środowisko. Ten ultraszybki pojazd będzie jednak działał wyłącznie dzięki infrastrukturze TransPod Line. Firma chciałaby rozmieścić system wraz ze stacjami w kluczowych lokalizacjach dużych europejskich i amerykańskich miast. FluxJet miałby kursować często, aby pokryć zapotrzebowanie na przemieszczanie się po mieście.

Polacy wracają do ogrzewania węglemPolsat NewsPolsat News

Według startupu projekt ten utworzy do 140 tys. miejsc pracy i doda do budżetu (w przypadku Kanady) prawie 20 mld dolarów. Pojazd zmniejszy emisje o 636 ton CO2 rocznie, a bilet ma być o ok. 44% tańszy.

Na wagę marsz. Londyńskie zoo waży swoich podopiecznychINTERIA.TVAFP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas