Zaskakująca decyzja Lidla. Mięso roślinne i zwierzęce w zrównanej cenie

Niemiecki Lidl postanowił przekonać "mięsożerców" do kupowania roślinnych odpowiedników produktów odzwierzęcych. Wegańskie i wegetariańskie odpowiedniki zostały położone obok prawdziwego mięsa, a ceny obu rodzajów produktów zostały wyrównane. Lidl zachęca w ten sposób klientów do jedzenia alternatyw na bazie roślin. W dietetycznej rewolucji uczestniczą również polskie oddziały Lidla.

Niemiecki Lidl promuje żywność wegańską. W sklepach sieci roślinne alternatywy mają zyskać tak samo dobrą ekspozycję jak produkty odzwierzęce
Niemiecki Lidl promuje żywność wegańską. W sklepach sieci roślinne alternatywy mają zyskać tak samo dobrą ekspozycję jak produkty odzwierzęceFacebookEast News

Niemiecki Lidl ogłosił nową promocję dotyczącą sprzedaży produktów roślinnych. W ponad 3200 sklepach roślinne alternatywy mięsa marki własnej (Vemondo) zostaną położone obok produktów odzwierzęcych.

Ceny towarów zostaną wyrównane. Sklep promuje w ten sposób dietę roślinną i zachęca do próbowania bezmięsnych produktów. Taka strategia została już wdrożona m.in. w hiszpańskim Lidlu, testowały ją też polskie placówki Lidla.

Lidl wyrównuje ceny mięsa odzwierzęcego i wegańskiego

Strategia umieszczania produktów roślinnych obok mięsnych ma uzasadnienie. Ekonomiści twierdzą, że obecność roślinnych mięs w lodówce z konwencjonalnymi zwiększa sprzedaż wegańskich odpowiedników o 23 proc. 

Dane Attest wskazują ponadto, że "mięsożercy" nie odwiedzają w większości półek z wegańskim jedzeniem, co nie wyklucza, że osoba spożywająca mięso nie je jego roślinnych zamienników. Respondenci Attest stwierdzili, że chętniej kupiliby produkty wegańskie, gdyby znajdowały się obok produktów konwencjonalnych.

Lidl Deutschland ogłosił na początku roku, że będzie koncentrował się na ograniczaniu sprzedaży produktów odzwierzęcych i zwiększaniu oferty produktów pochodzenia roślinnego. Sklep podaje, że obecnie oferuje 650 produktów wegańskich, w tym ponad 100 własnej marki Vemondo.

Niemiecki Lidl określił ponadto, jaki procent białka zwierzęcego i roślinnego ma w swoim asortymencie. W 2022 r. było to odpowiednio 89 i 11 proc. - podaje vegconomist.com. Niemiecki oddział postawił na zwiększenie udziału roślinnych źródeł białka w kolejnych latach.

W niemieckich sklepach Lidl wegańskie mięso będzie wystawiane w lodówkach obok prawdziwego i będzie mieć podobną cenę. Polski oddział sieci informuje, że również w naszym kraju rośnie zainteresowanie roślinnymi alternatywamiLidl Deutschlandmateriały prasowe

Jak dieta roślinna jest promowana w polskim Lidlu?

"Jako firma jesteśmy świadomi, że produkcja artykułów odzwierzęcych ma globalnie największy wpływ na środowisko. Im więcej konsumujemy produktów pochodzenia roślinnego, tym więcej czynimy na rzecz środowiska, bioróżnorodności i naszego zdrowia" - przekazała Zielonej Interii Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

W związku z promocją diety roślinnej Lidl zobowiązał się w ciągu trzech kolejnych lat stale zwiększać udział produktów z białkiem pochodzenia roślinnego w swoim asortymencie. Lidl Polska od tego roku oblicza i podaje do ogólnej wiadomości proporcję zwierzęcych i roślinnych źródeł białka.

W "wege strefie" Lidla można znaleźc liczne produkty wegańskie i alternatywy produktów odzwierzęcych: pasty, pasztety, tofu, hummus, parówki, kotlety, gotowe dania itd.

"Zauważamy, że coraz więcej klientów jest zainteresowanych produktami roślinnymi. Klienci częściej sięgają po zamienniki mięsa z różnych powodów - np. dbania o środowisko naturalne, chęć testowania nowych smaków czy po to, aby zmienić codzienną dietę" - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.

Pierwsza wegańska restauracja z gwiazdką Michelin we FrancjiINTERIA.TVAFP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas