Znana sieć zmienia zasady. Warzywa i owoce nie przylecą do Polski
Jednym z problemów środowiskowych, jakie powstają w wyniku działalności sklepów, są łańcuchy dostaw emitujące ogromne zanieczyszczenia. Ponieważ transport towarów z odległych miejsc generuje znaczne emisje gazów cieplarnianych, Lidl Polska postanowił zmniejszyć swoje emisje poprzez rezygnację z dostaw owoców i warzyw samolotami.
Lidl Polska chce ograniczać swoje emisje, wprowadzając różnorodne strategie. Oprócz promowania diety roślinnej i produktów lokalnych, sieć skupia się na swojej działalności operacyjnej i łańcuchach dostaw. Polski Lidl właśnie całkowicie zrezygnował z dostaw transportem lotniczym zagranicznych warzyw i owoców.
Lidl Polska chce obniżyć emisje. Rezygnuje z dostaw lotniczych
W sklepach Lidl w Polsce znajdziemy średnio 175 rodzajów świeżych warzyw i owoców. Zdecydowana większość z nich pochodzi od polskich dostawców, jednak w ramach "Ryneczku Lidla" klienci mają dostęp również do egzotycznych gatunków.
Sieć całkowicie zrezygnowała z dostaw realizowanych przez transport lotniczy zagranicznych warzyw i owoców. Dzięki temu krokowi zmniejszy się emisja gazów cieplarnianych pochodząca z dostaw spoza Polski i kontynentu.
"Zmiana rodzaju transportu nie jest zauważalna dla klienta - w ofercie "Ryneczku Lidla" wciąż obecny jest szeroki wybór świeżych artykułów. Ponadto oferta "Ryneczku" zmienia się wraz z porami roku, więc klienci na co dzień znajdą to, czego potrzebują" - informuje Lidl Polska.
Prawa zwierząt również są ważne dla konsumentów
Sklepy coraz częściej sięgają po nowoczesne, a zarazem bardziej ekologiczne rozwiązania. Ma to zmniejszyć wpływ firm na środowisko naturalne. Placówki inwestują w odnawialne źródła energii i skupiają się na redukcji emisji z różnych sektorów swojej działalności.
Konsumenci coraz częściej zwracają również uwagę na kwestie dotyczące poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych, takich jak kury, świnie i krowy. Zwierzęta hodowane na fermach przemysłowych nie mają często zapewnionych podstawowych warunków bytowania wynikających z potrzeb danego gatunku (wynika z śledztw prowadzonych przez liczne organizacje). Niedawno w tej sprawie kilkanaście polskich znanych osobistości zaapelowało do Lidla o zmianę warunków chowu milionów kurczaków. Sieć sklepów odniosła się do kampanii.
Lidl przyznał, że inicjuje akcje w kierunku poprawy życia zwierząt na fermach, z których pozyskuje mięso. Niedawno niemiecki oddział sieci zdecydował się zrównać ceny mięsa i roślinnych odpowiedników.