Reklama

Spotify czy Netlix? Wiemy, co wybrałyby małpy

Gdyby małpy, a dokładniej ujmując saki białolice, miały do wyboru zakup usługi Spotify lub Netflixa, zdecydowanie wybrałyby pierwszą opcję – tak wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców w Finlandii. Skonstruowany przez badaczy eksperyment wykazał, że wspomniane ssaki częściej wolą słuchać muzyki niż oglądać telewizję.

Naukowcy z Uniwersytetu z Aalto postanowili połączyć siły wraz z kolegami z Uniwersytetu w Glasgow, aby uzyskać wiedzą dotyczącą dosyć wyjątkowo nietypowego zagadnienia. Otóż spróbowali oni dowiedzieć się, w jaki sposób saki białolice zareagowałyby na możliwość wywoływania bodźców wizualnych oraz dźwiękowych.

Zobacz także: Małpy naczelne witają się i żegnają podobnie jak ludzie

Saki białolice wolą Spotify od Netlixa

Stworzono więc trzy interaktywne strefy dla trzech małp zamieszkujących ogród zoologiczny w Helsinkach, dzięki którym mogły one w dowolnym momencie uruchomić dźwięk lub film na jak długo tylko chciały.

Reklama

Jak się okazało, saki białolice dwa razy częściej decydowały się na odtworzenie bodźców dźwiękowych niż wizualnych. To pozwala nam stwierdzić, że prawdopodobnie Spotify byłby dla nich zdecydowanie lepszych wyborem niż Netflix. Choć trzeba przyznać, że w eksperymencie zwierzęta miały do czynienia z kinem niemym.

Z trzech możliwych dźwięków największą popularnością u małp cieszył się wybrany utwór muzyczny, który wyprzedził pod tym względem odgłosy deszczu oraz hałas uliczny. Natomiast wśród filmów saki poświęciły największą uwagę nagraniu morskiego świata, które pokonało dzieło poświęcone robakom oraz klip z abstrakcyjnymi kształtami.

- Nasze odkrycia rodzą szereg pytań, które są warte dalszych badań, aby pomóc nam w tworzeniu skutecznych interaktywnych systemów wzbogacania - stwierdziła Ilyena Hirskyj-Douglas, współautorka badania.

- Chociaż częściej wybierali dźwięk niż wideo, wyniki nie były wystarczająco istotne statystycznie, abyśmy mogli wiedzieć na pewno, co preferują - dodała. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy