Polskie miasta kupią 380 ekologicznych autobusów

Do 67 miast i gmin w Polsce trafi w najbliższych latach niemal 400 bezemisyjnych, ekologicznych autobusów na prąd lub wodór. Koszt zakupu wszystkich pojazdów transportu miejskiego to ponad 1,2 mld zł.

Autobusy elektryczne - w polskich miastach jeździ już kilkaset takich pojazdów. W następnych latach będzie ich jeszcze więcej
Autobusy elektryczne - w polskich miastach jeździ już kilkaset takich pojazdów. W następnych latach będzie ich jeszcze więcejJan Graczynski/East NewsEast News
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

W najbliższych latach do miast w Polsce - głównie małych i średnich - trafi 388 ekologicznych pojazdów komunikacji miejskiej. 340 z nich to autobusy elektryczne, a 48 - autobusy wodorowe. Planowane jest także wybudowanie 277 stacji ładowania autobusów elektrycznych oraz dwóch stacji tankowania wodoru.

Ekologiczne autobusy w polskich miastach za ponad 1 mld zł

Informację o tym, że polskie miasta i gminy chcą kupować ekologiczne autobusy przekazał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To on odpowiada za dofinansowania na zielony transport publiczny. Do NFOŚiGW przesłano 101 wniosków od organizatorów transportu publicznego z całej Polski. Wartość projektów wstępnie zakwalifikowanych do kolejnego kroku to ponad 1,26 mld zł.

Zgodnie z Polityką energetyczną Polski do 2040 roku, począwszy od 2025 r., w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców każdy przetarg musi dotyczyć wyłącznie zero- i niskoemisyjnych środków transportu zbiorowego - wyjaśnia minister klimatu i środowiska Anna Moskwa. - To ambitny, ale konieczny cel dla zdrowszego życia w polskich miastach i miasteczkach. Pomagają go realizować kolejne odsłony programu "Zielony transport publiczny" - dodaje.

Szczególnie preferencyjne warunki w programie NFOŚiGW przewidziano dla mniejszych samorządów, które mierzą się z problemami społeczno-gospodarczymi. - Dzięki kolejnemu zastrzykowi wsparcia na modernizację taboru miejskiego takie samorządy będą mogły łatwiej radzić sobie z problemem wykluczenia transportowego, które, według różnych szacunków, może dotykać od 11 do nawet 15 mln Polaków - wskazał p.o. prezesa NFOŚiGW Paweł Mirowski.

Rozwój sieci autobusów elektrycznych w PolsceeNewsroom

Źródła: PAP, Zielona Interia

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas