Prawie niewidoczna. Nowo odkryta meduza w Hongkongu

Uniwersytet w Hongkongu poinformował o odkryciu nowego gatunku charakterystycznej meduzy zwanej kostkowcem. Choć meduza ta występuje w innych częściach świata, w Chinach według naukowców pojawiła się po raz pierwszy.

Meduza ma 12 par oczu
Meduza ma 12 par oczuYui Mok - PA ImagesGetty Images
Meduzy
Meduzy Marcos del Mazo/LightRocketGetty Images

Naukowcy z Baptist University (HKBU) wraz z WWF-Hong Kong, Ocean Park Hong Kong i University of Manchester ogłosili wynik dwuletnich badań, polegających na pobieraniu próbek z okolicznych wód.

Meduzy zwane kostkowcami nie są rozpowszechnione w chińskich wodach morskich - twierdzą badacze. Odkrycie tego gatunku jest dla badaczy dowodem na bogatą bioróżnorodność znajdującą się na terenie Hongkongu.

Prawie niewidoczna

Tripedalia maipoensis ma bezbarwne ciało w kształcie sześcianu, wyłowiona z wody jest praktycznie niewidoczna. U meduzy można wyszczególnić ponad 20 oczu. Ma trzy macki o długości do 10 cm, które umożliwiają jej szybkie poruszanie się w wodzie. Dzięki dłuższym niż u innych meduz mackom ten przemieszcza się szybciej niż inne przedstawicielki gatunku.

Meduzy to stworzenia drapieżne, należą do grupy parzydełkowców. Poszczególne gatunki różnią się od siebie, dlatego są podzielone na trzy grupy: Scyphozoa, Hydrozoa, Cubozoa. Kostkowce należą do tej ostatniej "rodziny".

"Opisujemy meduzę Tripedalia maipoensis na podstawie próbek pobranych ze stawu z krewetkami w Hongkongu. Ten nowy gatunek różni się morfologicznie od innych gatunków z rodziny Tripedaliidae" - napisali naukowcy w najnowszym oświadczeniu.

Zagubione lub ranne zwierzęta. Jak pomóc?Interia.tv