Nawet mniej niż 10 tys. kroków dziennie kluczem do długowieczności

Trwające na uniwersytecie w Massachusetts badania wykazały, że pokonywanie 6 tys. kroków dziennie ma znaczące korzyści dla układu sercowo-naczyniowego. To ważne zwłaszcza dla starszych osób, które dzięki temu mogą się zregenerować i uodpornić na choroby.

Według badaczy z dyscyplin dotyczących aktywności fizycznej wciąż nie uświadamiamy sobie, jak są dobre efekty regularnego ruchu. Międzynarodowy program Steps for Health Collaborative obrazuje, jakie są korzyści zdrowotne wynikające z regularnego chodzenia.

Cud chodzenia

Wyniki najnowszego badania kinezjologów pokazują m.in., że u osób starszych, które robiły od 6 tys. do 9 tys. kroków dziennie ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego zmniejszyło się aż o połowę w porównaniu z osobami, które robiły np. tylko 2 tys. kroków. Trudniej dostrzec to u osób młodych, ponieważ takie dolegliwości są typowe dla starszych - tłumaczą badacze.

Reklama

"Odkryliśmy, że u dorosłych w wieku powyżej 60 lat ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego było uderzająco niższe na przestrzeni sześciu lat obserwacji" - twierdzą badacze, którzy opublikowali najnowsze wyniki testów. Były one prowadzone na 50 tys. osób z czterech kontynentów.

Okazuje się, że nawet nie 10 tys., a już 6-8 tys. kroków ma zbawienny wpływ na zdrowie. Co więcej, wiąże się nawet z długowiecznością. 

Osoby starsze regularnie spacerujące na świeżym powietrzu są więc w lepszej kondycji - psychicznej i fizycznej. Badacze informują, że z ich badania płynie jasne przesłanie dotyczące zdrowia całego społeczeństwa: im więcej chodzisz, tym lepiej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | natura | przyroda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy