Mikroplastik wykryty w mięsie, mleku i krwi zwierząt hodowlanych

Holenderscy badacze wykryli drobiny mikroplastiku zarówno w większości produktów mięsnych i mlecznych dostępnych w supermarketach, jak i bezpośrednio we krwi świń i krów hodowlanych. Wspomniane odkrycie z pewnością może niepokoić, gdyż wciąż nie znamy wszystkich negatywnych skutków tego rodzaju zanieczyszczenia.

Drobiny plastiku wykryto u krów i świń
Drobiny plastiku wykryto u krów i świńpixabay.com

Mikroplastik możemy znaleźć dosłownie wszędzie, co potwierdzają liczne badania naukowe z najróżniejszych zakątków naszej planety. W zeszłym miesiącu rzeczony rodzaj zanieczyszczenia znaleziono nawet w świeżo opadłym śniegu na Antarktydzie, gdzie uczeni z Nowej Zelandii kompletnie się go nie spodziewali.

Mikroplastik w mięsie i nabiale

Tym razem inna grupa badaczy, pochodząca z Holandii, przyjrzała się mikroplastikowi pod kątem występowania w produktach pochodzenia zwierzęcego. Jak się okazało, w większości wyrobów mięsnych i mlecznych dostępnych w supermarketach znaleziono cząsteczki tworzyw sztucznych.

Naukowcy przyjrzeli się także samym zwierzętom hodowlanym. Przebadano próbki krwi od 12 różnych świń oraz od 12 różnych krów. W każdej z nich znaleziono mikroplastik. Taki wynik daje nam mocno do myślenia.

Co więcej, aby odkryć potencjalne źródło zanieczyszczeń, przetestowano następnie paszę dla zwierząt pod kątem występowania w niej tworzyw sztucznych. Okazało się, że w każdej pobranej próbce znaleziono mikroplastik.

- W przypadku mikrodrobin plastiku obecnych w paszach dla zwierząt nie dziwi fakt, że zdecydowana większość testowanych produktów mięsnych i mlecznych zawierała mikrodrobiny plastiku. Musimy pilnie pozbyć się plastiku w paszy dla zwierząt, aby chronić zdrowie zwierząt i ludzi - powiedziała Maria Westerbos z Plastic Soup Foundation.

"Wydarzenia": Prawdziwe wakacje w dziczy. Konno patrolują tereny Roztocza i pomagają turystomPolsat News