Przemysław Białkowski podcast: Samochody elektryczne

Jeszcze 10 lat temu rocznie produkowano zaledwie około 130 tys. samochodów elektrycznych. Dziś tyle sztuk aut elektrycznych produkowanych jest nie w rok, a w tydzień. To pokazuje jak dynamicznie rozwija się ta branża. „Elektryki” w swojej ofercie ma już większość producentów samochodów.

Jak zauważa Łukasz Lewandowski, koordynator EV Klub Polska, w swojej ofercie samochodów w pełni elektrycznych nie mają już tylko firmy, które zajmują się produkcją aut sportowych i luksusowych. Choć i nawet takie słynne marki jak Lamborghini czy Ferrari sprzedają samochody hybrydowe wspomagane silnikiem elektrycznym.

Boom elektromobilności zrodził się już jakiś czas temu. A na jakim etapie jest teraz? Choć wszyscy producenci już sprzedają bądź planują wkrótce sprzedawać samochody elektryczne, w Polsce nadal jest ich stosunkowo niewiele. Na koniec 2021 roku mieliśmy w kraju 38 tys. sztuk samochodów zelektryfikowanych, czyli elektrycznych i hybryd typu plug-in (z wtyczką).

Reklama

- W Polsce mamy podział mniej więcej 50/50. Nieco ponad 19 tys. hybryd typu plug-in i prawie 19 tys. aut elektrycznych bez silnika spalinowego - informuje Łukasz Lewandowski. Warto jednak zauważyć, że tylko w 2021 roku liczba samochodów zelektryfikowanych w Polsce zwiększyła się aż o 20 tys. sztuk, co stanowi wzrost aż o 93 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.  

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy