Ralph Kaminski wystąpił w reklamie McDonald's mimo że jest wegetarianinem

Nowa kampania reklamowa McDonald's w Polsce wykorzystuje wizerunek polskiego wokalisty Ralpha Kaminskiego. Piosenkarz znalazł się w ogniu krytyki ze strony internautów, ponieważ jest zadeklarowanym wegetarianinem. Produkcja mięsa na potrzeby sieci McDonald's to śmierć milionów zwierząt rocznie i ogromne emisje gazów cieplarnianych.

article cover
East News
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze
Ralph Kaminski został twarzą sieci fast food McDonald's mimo że nie je mięsa. Korporacja odpowiada za produkcję gigantycznych ilości wołowiny i emituje tony gazów cieplarnianych
Ralph Kaminski został twarzą sieci fast food McDonald's mimo że nie je mięsa. Korporacja odpowiada za produkcję gigantycznych ilości wołowiny i emituje tony gazów cieplarnianych VIPHOTOEast News

W poniedziałek odbyła się premiera spotu "Bal w Maku", który zapowiada nową akcję marketingową sieci fast food McDonald's. W jej ramach można obejrzeć koncert Ralpha Kaminskiego w rozszerzonej rzeczywistości, korzystając z aplikacji McDonald's.

Polski piosenkarz krytykowany za współpracę z McDonald's

Wideo podzieliło komentatorów i fanów artysty. "Problemem jest... no właśnie sam Kamiński. Zatwardziały weganin, który raczej jest kojarzony z awangardą niż McDonaldem (i pewnie dokładnie dlatego został wybrany do tej kampanii)" - napisał w serwisie LinkedIn Wojciech Kardyś, specjalista ds. social media. "Osobiście mi się podoba - ale będzie wzbudzać kontrowersje" - ocenił.

W mediach społecznościowych Ralpha Kaminskiego głosy są podzielone. Są osoby, które chwalą współpracę z siecią fast foodów. Ale są też takie, które zwracają uwagę na koszt społeczny tego kroku. "Przykro patrzeć, że coraz więcej artystów promuje jedzenie najgorszej jakości. Tym samym dają zły przykład młodym ludziom wpatrzonym w swoich idoli jak w obrazek. Szkoda Ralph..." - napisała jedna z komentujących.

"Ralph, rozumiem wszystko, uwielbiam twoje piosenki i w ogóle, ale musisz mimo wszystko przemyśleć co warto reklamować, a co nie" - dodaje inny fan.

Ralph Kaminski - wegetarianin, który reklamuje McDonald's

Sam Ralph Kaminski wielokrotnie zaznaczał, że preferuje dietę bezmięsną i zależy mu na dobrostanie zwierząt. "Jestem wegetarianinem, kocham zwierzęta. Ale nie krzyczę, nie oblewam farbą. Niektórzy popadają w skrajności, ja sam staram się nie mieć skrajnych poglądów na ten i inne tematy" - podkreślał dwa lata temu w wywiadzie z serwisem Poptown.

Sieć McDonald's jest odpowiedzialna za produkcję co roku około jednego miliona ton wołowiny, która trafia do hamburgerów, Big Maków i innych kanapek sprzedawanych w fast foodach. Korporacja jest tym samym odpowiedzialna za ubój ok. 7 mln krów rocznie.

Menu największej sieci restauracji na świecie przyczynia się do pogłębiania zmian klimatycznych na Ziemi. Szacuje się, że w 2019 r. McDonald's wyemitował do atmosfery 53 miliony ton gazów cieplarnianych.

Jak być aktywnym ekologicznie?Polsat News
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas