Szykuje się kolejny boom. Jedna trzecia Polaków chce w tym roku kupić rower
Z badań wynika, że aż 32 proc. Polek i Polaków planuje w tym roku kupić rower. Wzrost jest duży, bo w podobnych badaniach w 2022 roku, który i tak był bardzo dobry pod kątem sprzedaży jednośladów, taki zakup deklarowało 25 proc. mieszkańców Polski.
Najnowsze badania przeprowadzone przez agencję badawczą Difference na zlecenie polskiego producenta rowerów Kross pokazują, że Polacy deklarują wysokie zainteresowanie rowerami. Jest ono porównywalne do rekordowego roku 2021, kiedy to ze względu na pandemię wiele osób zapragnęło nowego jednośladu.
Zapowiada się kolejny boom rowerowy
W tym roku jako motywację do kupna rowerów wskazuje się coraz częściej rosnące ceny paliw. Może to oznaczać, że "dwa kółka" w Polsce nareszcie stają się realną alternatywą dla jazdy samochodem i pełnoprawnym środkiem transportu. Choć duża część osób nadal traktuje rower jako sposób na aktywność fizyczną czy rodzaj turystyki.
Już 79 proc. ankietowanych Polek i Polaków mówi, że ma własny rower. Rok wcześniej ten współczynnik wynosił 71 proc. Mimo tego, że posiadamy w Polsce coraz więcej jednośladów, odsetek osób, które chcą w najbliższej przyszłości kupić rower rośnie. W 2022 r. było to 25 proc. Polek i Polaków, a według ostatnich badań jest to już 32 proc.
Ile Polacy wydają na rower i które modele są najpopularniejsze?
Co ciekawe, rośnie także kwota, jaką jesteśmy w stanie wydać na rower. W porównaniu z rokiem 2022 wzrosła ona o 17 proc. Ankietowani przyznają, że planują wydać na rower średnio nieco powyżej 2 tys. zł.
Choć jeszcze jakiś czas temu na ulicach i ścieżkach rowerowych przeważały u nas przede wszystkim "górale", to zmieniają się także nasze preferencje jeśli chodzi o typ rowerów, jakie wybieramy w sklepach. Z badań wynika, że największą popularnością cieszą się rowery miejskie. Dopiero później są rowery górskie, a także rowery dziecięce.
Coraz więcej osób zastanawia się też nad "elektrykami". Jednoślady ze wspomaganiem elektrycznym chce w tym roku kupić 9 proc. ankietowanych. W 2022 r. taki rower planowało nabyć 5 proc. przebadanych osób.