Rybnik kupił 20 autobusów wodorowych NesoBus

Samorząd Rybnika zamówił 20 autobusów wodorowych NesoBus od spółki PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy należącej do Grupy Polsat Plus. Pierwsze ekologiczne pojazdy wyjadą na ulice miasta już jesienią tego roku. W sumie autobusy będą kosztować 66,1 mln zł.

We wtorek prezydent Rybnika oraz prezes spółki PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy podpisali umowę na 20 autobusów wodorowych NesoBus dla Rybnika
We wtorek prezydent Rybnika oraz prezes spółki PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy podpisali umowę na 20 autobusów wodorowych NesoBus dla RybnikaM. Koczymateriały prasowe
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

Urząd Miasta Rybnika poinformował, że zakończył się przetarg na autobusy wodorowe dla miasta. Wygrał go producent NesoBusa - spółka PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy. Pierwsze autobusy wyjadą na ulice Rybnika już jesienią tego roku, a kolejne - najpóźniej na początku 2024 r.

20 autobusów wodorowych NesoBus dla Rybnika

"Zainteresowanie paliwami alternatywnymi to odpowiedź Rybnika na trendy ogólnoświatowe, wskazujące na ekologiczne podejście w różnych aspektach życia. 20 autobusów wodorowych, które wyjadą na rybnickie drogi, to wyraz odpowiedzialnego myślenia o przyszłości" - powiedział prezydent miasta Piotr Kuczera.

Autobusy wodorowe, które zasilą tabor komunikacji miejskiej w Rybniku, będą klimatyzowane i wyposażone w ogrzewanie wodne, wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia napędu i pompy ciepła. Każdy pojazd ma pomieścić co najmniej 86 osób, z czego 32 na miejscach siedzących.

NesoBusy jeżdżące po Rybniku będą mieć też porty USB do ładowania smartfonów i tabletów, oświetlenie drzwi, wyświetlacze LED i LCD, automatyczne zapowiedzi, nagłośnienie, kasowniki, monitoring i system zliczania pasażerów. W kabinie kierowcy przewidziano nawet alkomat oraz lodówkę.

"To, co się dzieje w Rybniku będzie musiało się zadziać również w innych polskich miastach. Rybnik wyrasta na pioniera, jeżeli chodzi o transport wodorowy w Polsce" - stwierdził Maciej Nietopiel, prezes PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy
"To, co się dzieje w Rybniku będzie musiało się zadziać również w innych polskich miastach. Rybnik wyrasta na pioniera, jeżeli chodzi o transport wodorowy w Polsce" - stwierdził Maciej Nietopiel, prezes PAK-PCE Polski Autobus WodorowyM. Koczymateriały prasowe

Wodorowa rewolucja w Rybniku

"Produkt, który oferujemy jest najwyższej jakości. Nasz autobus jest bardzo efektywny - zużywa ok. osiem kilogramów wodoru na 100 kilometrów. Zbiorniki mają pojemność 37,5 kg wodoru, co pozwala na przejechanie ok. 450 km, a tankowanie trwa 15 minut" - informuje Maciej Nietopiel, prezes PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy.

"Inwestujemy w przyszłość, przekształcając Rybnicki Okręg Węglowy w Rybnicki Okręg Wodorowy. Autobusami wodorowymi dajemy jasny sygnał, że ta technologia jest obecna w życiu i może być naszą przyszłością" -  podkreśla prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

"To, co się dzieje w Rybniku będzie musiało się zadziać również w innych polskich miastach. Rybnik wyrasta na pioniera, jeżeli chodzi o transport wodorowy w Polsce" - stwierdził Maciej Nietopiel.

Na zakup 20 autobusów wodorowych miasto uzyskało dotację w wysokości 45,5 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

NesoBus - premiera polskiego autobusu wodorowegoPolsat News
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas