Greenpeace wyśmiewa PGE. Aktywiści przerobili reklamę spółki
Greenwashing, a nie dbanie o ekologię zarzuca Polskiej Grupie Energetycznej Greenpeace. Aktywiści sprzeciwiają się kampanii reklamowej spółki, i w związku z tym przerobili jeden ze spotów reklamowych Grupy.
Zdaniem aktywistów, koncern "uwielbia prezentować się jako nowoczesna, odpowiedzialna ekologicznie spółka, jednak w rzeczywistości to jedynie greenwashing. W ubiegłych latach zaledwie 1-2 proc. inwestycji PGE dotyczyło odnawialnych źródeł energii, większość środków pakowanych jest w dalsze uzależnianie gospodarki od spalania paliw kopalnych".
- Prezes Dąbrowski lubi chwalić się strategią zakładającą dążenie do osiągnięcia neutralności klimatycznej, jeśli jednak przyjrzeć się temu jak działa spółka i jakie ma plany, widać, że jest to jedynie PRowe oszustwo. Koncern nie zamierza w najbliższym czasie przeprowadzić sprawiedliwej transformacji i nie ma żadnego harmonogramu odejścia od węgla. Planuje jedynie odsprzedanie innemu państwowemu podmiotowi udziały węglowe - powiedziała Katarzyna Guzek, rzeczniczka prasowa Greenpeace.
Guzek dodaje, że PGE "próbuje oszukać społeczeństwo i akcjonariuszy budując wizerunek firmy, która dba o przyszłość planety i planuje osiągnąć neutralność klimatyczną, jednak w tym samym czasie otwiera nowy blok węglowy w Turowie i chce spalać węgiel jeszcze przez kolejne dekady".
Z tego powodu Greenpeace postanowił przerobić reklamy koncernu, w których wykorzystano ikoniczne polskie gatunki.
Oto reklama przerobiona przez aktywistów.
Poniżej znajduje się oryginał.
Greenpeace pozwał należącą do Grupy spółkę PGE Górnictwo i Energia Konwencjonalna, domagając się zredukowania emisji do 2030 r.
Z kolei Grupa chce, aby do 2050 r. 100 proc. sprzedawanej przez nią energii pochodziło z OZE.