Rowerem miejskim pojedziesz za darmo. Jest jeden haczyk

Od środy, 13 września w Gdańsku, Gdyni i Sopocie można jeździć nowymi rowerami Mevo 2.0. To kolejna próba wprowadzenia systemu miejskich jednośladów po pierwszym, nieudanym podejściu. Teraz jednak ma być lepiej, a pomóc w tym ma m.in. okres testowy. To właśnie w jego ramach można jeździć rowerami za darmo, choć z pewnymi ograniczeniami.

W Trójmieście można już testować nowy rower miejski Mevo 2.0. Przejazdy przez najbliższe tygodnie będą bezpłatne. Są jednak pewne ograniczenia
W Trójmieście można już testować nowy rower miejski Mevo 2.0. Przejazdy przez najbliższe tygodnie będą bezpłatne. Są jednak pewne ograniczeniamateriały prasowe
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

Pierwsze podejście do systemu Mevo w Trójmieście miało miejsce jeszcze w 2019 r. Wtedy metropolia (łącznie 14 gmin) zamówiła w sumie 1,2 tys. rowerów od firmy Nextbike. Każdy z nich miał być elektryczny, co, jak na tamte czasy, było bardzo ambitnym pomysłem. "Elektryki" miały pomóc mieszkańcom w pokonywaniu wzniesień, których w Gdyni, Gdańsku i Sopocie jest zaskakująco dużo.

W Trójmieście rusza rower miejski Mevo 2.0

Niestety, pierwsza odsłona Mevo okazała się dość spektakularną klapą. Użytkownicy narzekali na powtarzające się problemy, a operator przyznał, że nie był przygotowany na tak duże zainteresowanie. Ostatecznie pod koniec 2019 r. zerwano umowę z Nextbike. Firma do tej pory nie zapłaciła części kar umownych.

Trójmiejskie gminy nie porzuciły jednak pomysłu i chcą wprowadzić rowery miejskie w nowej odsłonie pod nazwą Mevo 2.0. W sumie będzie 2,1 tys. jednośladów, z czego większość ze wspomaganiem elektrycznym.

Właśnie ruszyły testy systemu. Co ciekawe, na początek rowery będzie można wypożyczać za darmo. Haczyk jest jednak taki, że przy rejestracji trzeba podać dane do swojej karty płatniczej. Po jeździe trzeba też zaparkować rower na jednej ze stacji. W przeciwnym razie zostanie pobrana opłata w wysokości 10 zł.

Rowery do Mevo 2.0 dostarcza firma City Bike Global. Są to konstrukcje włoskiej firmy Vaimoo. Zostały one przetestowane już przez ekspertów, dziennikarzy i trójmiejskich urzędników. System w pełnym zakresie ruszy dopiero, gdy wszystkie jego elementy będą działały bez zastrzeżeń.

Gdynia wprowadza dopłaty do rowerów elektrycznychPolsat News
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas