Ekofirma – jak małymi krokami stworzyć biznes przyjazny środowisku?

Artykuł sponsorowany

Opracowywanie strategii kojarzy Ci się z wykresami i skomplikowanymi tabelkami? Wprowadzenie w Twojej firmie działań zmierzających do ochrony środowiska jest prostsze, niż Ci się wydaje. Z jakich narzędzi warto skorzystać? Jakie korzyści wiążą się z rozwijaniem ekobiznesu? Przekonajmy się razem!

article cover
.
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

Najtrudniejszy pierwszy krok...

Po pierwsze najpierw zacznij od siebie. Zarażaj innych nie tylko optymizmem, ale także ekologicznym podejściem do życia. Po drugie, zanim przejdziesz do złożonych i kosztownych inwestycji, wprowadź w swoim otoczeniu drobne zmiany, które większość z nas praktykuje z powodzeniem od lat w swoich własnych domach. Segregacja śmieci, oszczędne korzystanie z wody czy ograniczenie zużycia prądu to niewymagające wielkiego wysiłku, proste czynności, które pozwolą podreperować firmowy budżet. Przede wszystkim są jednak wielkim krokiem do zmiany życiowych wyborów i przyjęcia postaw przyjaznych ekologii.

Świeć przykładem i gaś światło, kiedy wychodzisz z pomieszczenia. Wodę, jeśli musisz, lej bezsensownie tylko na papierze. A ten najlepiej wybieraj makulaturowy. Męczy Cię bałagan na biurku i piętrzące się na nim sterty papierów? Drukujesz i upychasz do szafy? Klikaj i archiwizuj w chmurze lub na dysku. A jeśli już musisz coś wydrukować, wykonaj druk dwustronny. Zamiast wody butelkowanej, korzystaj z wielorazowych butelek filtrujących. Dobra kranówka nie jest zła! Zamiast samochodem, wybierz się do pracy pieszo. Rower także jest mile widziany. Jako szef zadbaj o to, aby Twoi podwładni mieli dostęp do miejsc parkingowych dla swoich jednośladów. Stojak na rowery kosztuje naprawdę niewiele, a pomożesz w ten sposób zaoszczędzić Twoim pracownikom na paliwie oraz przyczynisz się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

Ekościema nie popłaca!

Troska o wspólne dobro, jakim jest środowisko, to nie chwilowy trend, ale realny problem, który wymaga od nas podjęcia określonych działań. Tu i teraz. Bez względu na status społeczny czy zajmowane stanowisko. Rosnąca świadomość ekologiczna przejawia się także w wyborach konsumenckich. Klienci coraz częściej sięgają po te produkty, które cechuje wysoka jakość i przyjazność dla środowiska. Co więcej, uwagę na proekologiczne rozwiązania w firmie zwracają nie tylko klienci, ale też sami pracownicy czy inwestorzy. Będąc eko, budujesz swoją markę i wzbudzasz zaufanie.

Same zapewnienia jednak nie wystarczą. Aby być wiarygodnym partnerem na rynku, musisz działać. Inaczej szybko Cię zdemaskują. Ukryte pod pojęciem greenwashingu nieuczciwe praktyki przedsiębiorców przybierają rozmaite formy, od wprowadzania konsumenta w błąd poprzez brak rzetelnej informacji o produkcie. "Zielone pranie mózgu" tudzież "zielone mydlenie oczu" prędzej czy później wyjdzie na jaw. Konsekwencje mogą być dotkliwe. Nałożone sankcje i utrata reputacji to tylko wierzchołek góry lodowej, z jaką muszą zmierzyć się przedsiębiorcy wykorzystujący wrażliwość i troskę klientów o los naszej planety. Więcej informacji o tym, jak tworzyć biznes przyjazny dla środowiska i od czego zacząć znajdziesz na portalu Firmove.pl.

Korzyści dla firmy

Termomodernizacja budynku, wymiana sprzętu na energooszczędny, inwestycja w odnawialne źródła energii - to tylko pozornie kosztowne inwestycje. Niższe rachunki za energię czy wywóz odpadów szybko zrekompensują poniesione przez firmę nakłady finansowe. Czy to się opłaca? Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć na doposażenie stanowisk pracy czy premie pracownicze, a dzięki byciu eko staniesz się godnym uwagi partnerem na rynku. Większe obroty to większe zyski. I co najważniejsze - skorzystasz na tym nie tylko Ty i Twoi klienci... Ziemia to przecież nasz wspólny dom!

Artykuł sponsorowany

.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas