Chrońmy wodę! Jak firmy i marki zachęcają do oszczędzania wody?

Artykuł sponsorowany

Zmiany klimatyczne to już nie rzeczywistość z filmów katastroficznych. Obok rosnącej temperatury i ulewnych deszczy, poważnym problemem jest także susza oraz coraz bardziej kurczące się zasoby wody pitnej. Firma Procter & Gamble już od wielu lat aktywnie włącza się w działania, mające na celu dbałość o zasoby wodne na wszystkich poziomach swojej działalności.

article cover
.
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

Artykuł sponsorowany

Kryzys związany z brakiem dostępu wody pitnej oraz walka z suszą i jej skutkami to wyzwania, z którymi przyjdzie mierzyć się nam coraz częściej. Według Danych WHO[1] do 2025 roku połowa populacji będzie mieszkać na obszarach ubogich w wodę. Problem nie ominie Polski - już teraz na jednego mieszkańca naszego kraju przypada ledwie 1600 m3 wody rocznie (to aż trzykrotnie mniej niż w innych krajach europejskich)[2].

Małe nawyki - wielka sprawa: 50L Home

Ochrona zasobów wodnych to także wyzwania, a którymi mierzą się firmy. Takie jak na przykład Procter & Gamble. I bynajmniej nie tylko dlatego, ze firma wykorzystuje wodę do produkcji swoich wyrobów. Firma konsekwentnie podkreśla zobowiązanie wobec środowiska, a wprowadzając je w życie, kieruje się jedną zasadą: inspirować i umożliwiać odpowiedzialną konsumpcję - współpracując z partnerami, branżą i oczywiście nami, konsumentami.  Bo oprócz ambitnych przedsięwzięć, jakie są na czele listy zadań koncernu,  nie mniejsze znaczenie mają codzienne nawyki praktykowane przez każdego z nas.

Jako wcielenie tej idei powstał więc projekt "50L Home". Zainicjowana przez P&G koalicja za cel postawiła stworzenie oraz opracowanie rozwiązań, które pomogą w zwiększeniu zasobów wodnych na świecie. Podstawowym założeniem projektu jest zachęcanie konsumentów do prób ograniczenia zużycia wody o 50 litrów dziennie. Oprócz wydajnych produktów (m.in. Lenor, Ariel, Pantene), warto wprowadzić do  codzienności nawyki pozwalające zaoszczędzić wodę. Jakie? Wystarczy zakręcać wodę podczas mycia zębów, zamienić kąpiel na szybki prysznic (i dodatkowo oszczędzić parę groszy) czy korzystać ze zmywarki czy prać w krótkich cyklach i niskich temperaturach. Jako producent takich marek jak Fairy czy Ariel i korzystając z najnowocześniejszych zasobów naukowych oraz ekspertów, P&G opracował odpowiednie formuły - dzięki którym troska o planetę idzie w parze z niezmiennie wysoką skutecznością produktu. Kapsułki Ariel usuwają plamy i przedłużają życie naszych ubrań już przy 30 stopniach, a kapsułki Fairy usuwają uporczywe resztki jedzenia z naszych talerzy, nawet przy 20 stopniach i to bez namaczania, co sprawia, że oszczędzamy kilkadziesiąt litrów dziennie.

Mniej wody w fabrykach

.

Dzięki najnowszym technologiom przyspieszają działania na rzecz zużywania jak najmniej wody w procesach produkcyjnych. Przykładem może być choćby fabryka kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim. Roczne zużycie udało się ograniczyć tam o 40 proc., czyli 30 mln litrów wody. Taki wynik przekłada się na pojemność równą niemal siedmiu basenom olimpijskim.

Swoje działania w tej dziedzinie firma prowadzi od dłuższego czasu. Od 2010 roku firma zracjonalizowała zużycie wody o 27 proc. Warto wspomnieć, że 2,6 mld wody pozyskano z obiegu zamkniętego. Ale to nie koniec, bowiem do 2030 r. wydajność zużycia ma wzrosnąć jeszcze bardziej - aż do 35 proc. Zwiększyć do 5 mld litrów ma się także ilość zasobów w obiegu zamkniętym.

Woda dla potrzebujących

Jedną z wartych uwagi inicjatyw P&G jest także działający od 2004 roku program "Children’s Safe Drinking Water". W jej ramach koncern dostarczył potrzebującym na całym świecie aż 18 mld litrów czystej wody.

Naukowcy Procter & Gamble opracowali uzdatniające wodę torebki - ten prosty gadżet w przeciągu pół godziny pozwoli oczyścić 10 litrów wody. Kraje rozwijające się wciąż potrzebują działań edukacyjnych na temat dostępu do czystej wody pitnej oraz właściwej higieny. Ostatnia kwestia jest szczególnie ważna w kontekście wciąż trwającej pandemii COVID-19. W ramach prowadzonych działań P&G planuje do 2025 roku dostarczyć 25 mld litrów czystej wody dla potrzebujących osób.


Artykuł sponsorowany

.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas