Nowe spoty kampanii Stowarzyszenia Program Czysta Polska
"Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu". Od 1 września widzowie kanałów nadawanych przez Telewizję Polsat mogą oglądać nowe spoty Stowarzyszenia Program Czysta Polska. Twórcy wraz z artystami – Anną Dereszowską, Jackiem Braciakiem, Pawłem Delągiem, Natalią Przybysz, Julią Kamińską, Elą Romanowską oraz Dominiką Tarczyńską, przedstawiają przykłady działań, które każdy z nas może podjąć, by zadbać o środowisko.
Stowarzyszenie Program Czysta Polska już od kilku lat prowadzi kampanię społeczną "Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu". Spoty promują działania na rzecz ekologii i pokazują, że każdy ma możliwość na co dzień robić coś dobrego dla środowiska, czyli tak naprawdę - dla siebie samego.
- W kampanii kolejny raz zachęcamy do tego, by każdy z nas podejmował choćby najmniejsze kroki, aby ratować naszą planetę. Cały czas kupujemy za dużo, mamy problemy z segregacją śmieci, a plastik zalewa nasze lasy i oceany. Chcemy głosem znanych i cenionych osób dotrzeć do każdego i przekonać, aby kilka razy zastanowił się, zanim kupi nowe ubranie, wodę w plastikowej butelce czy zignoruje zasady segregacji śmieci. Pokazujemy, że to bardzo proste, zacząć od siebie - mówi Dominika Tarczyńska ze Stowarzyszenia Program Czysta Polska, która także wystąpiła w spotach.
Reduce, reuse, recycle
Każdy z filmów łączy ekologiczny przekaz z humorem oraz zestawia działania na rzecz ekologii z całego świata z lokalnym, polskim aspektem, aby utwierdzić widzów w przekonaniu, że zmiana na lepsze jest możliwa i zależy od nas samych. Wszystko w ramach zasady "reuse, reduce, recycle".
Pierwszy film skupia się na kwestii segregacji śmieci. Recycle, czyli recykling, to proces, który pozwala na przetwarzanie odpadów na surowce. To ważne narzędzie w walce z odpadami, ponieważ pozwala na zmniejszenie ilości śmieci trafiających na wysypiska, wyspy i pustynie oraz do oceanów, a także zmniejsza potrzebę eksploatacji naturalnych zasobów na produkcję nowych produktów. Ze spotu dowiemy się m.in., jak wygląda segregacja śmieci w Kamikatsu w Japonii.
Drugi film skupia się na ograniczaniu użycia plastiku. Reduce, czyli redukcja, oznacza zmniejszenie ilości odpadów, które wytwarzamy. Można to osiągnąć poprzez świadome zakupy i unikanie produktów z niepotrzebnym opakowaniem, a także przez minimalizowanie marnowania jedzenia i innych produktów. Spot pokazuje m.in., jak robić zakupy, inspirując się przykładami z Francji.
Trzeci film koncentruje się na konsumpcjonizmie. Reuse, czyli ponowne użycie, polega na wielokrotnym korzystaniu z przedmiotów zamiast wyrzucania ich po jednorazowym użyciu. Spot pokazuje konsekwencje nadmiernych zakupów ubrań na przykładzie pustyni Atakama.
Twórcy kampanii stawiają na wartości ekologiczne nie tylko w treści, ale także w praktyce. Dlatego zdecydowali się na wykorzystanie wirtualnej produkcji jako najbardziej zrównoważonego podejścia do filmowania. Dzięki zaawansowanej technologii stworzyli rozbudowane i realistyczne sceny bez konieczności przenoszenia całego zespołu na miejsce planu. Minimalizuje to emisję CO2 związaną z podróżowaniem i pozwala na efektywne wykorzystanie zasobów.
- Koncepcja naszych trzech filmów połączy najlepsze cechy poprzednich kampanii z innowacyjnym podejściem do produkcji. Korzystając z wirtualnej produkcji, możemy eksperymentować z kreatywnością, zanurzając widza w niesamowitym otoczeniu. To pozwala nam na przedstawienie różnych scenariuszy i konsekwencji naszych działań w bardziej bezpośredni i angażujący sposób - mówi reżyser, Armin Kurasz.