Nowe spoty kampanii Stowarzyszenia Program Czysta Polska

"Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu". Od 1 września widzowie kanałów nadawanych przez Telewizję Polsat mogą oglądać nowe spoty Stowarzyszenia Program Czysta Polska. Twórcy wraz z artystami – Anną Dereszowską, Jackiem Braciakiem, Pawłem Delągiem, Natalią Przybysz, Julią Kamińską, Elą Romanowską oraz Dominiką Tarczyńską, przedstawiają przykłady działań, które każdy z nas może podjąć, by zadbać o środowisko.

W nowych spotach kampanii Stowarzyszenia Program Czysta Polska wystąpiła m.in. aktorka Julia Kamińska
W nowych spotach kampanii Stowarzyszenia Program Czysta Polska wystąpiła m.in. aktorka Julia KamińskaStowarzyszenie Program Czysta Polskamateriały prasowe
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

Stowarzyszenie Program Czysta Polska już od kilku lat prowadzi kampanię społeczną "Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu".  Spoty promują działania na rzecz ekologii i pokazują, że każdy ma możliwość na co dzień robić coś dobrego dla środowiska, czyli tak naprawdę - dla siebie samego.

- W kampanii kolejny raz zachęcamy do tego, by każdy z nas podejmował choćby najmniejsze kroki, aby ratować naszą planetę. Cały czas kupujemy za dużo, mamy problemy z segregacją śmieci, a plastik zalewa nasze lasy i oceany. Chcemy głosem znanych i cenionych osób dotrzeć do każdego i przekonać, aby kilka razy zastanowił się, zanim kupi nowe ubranie, wodę w plastikowej butelce czy zignoruje zasady segregacji śmieci. Pokazujemy, że to bardzo proste, zacząć od siebie - mówi Dominika Tarczyńska ze Stowarzyszenia Program Czysta Polska, która także wystąpiła w spotach.

W nowych spotach SPCP aktorka Anna Dereszowska tłumaczy zalety poprawnej segregacji odpadów
W nowych spotach SPCP aktorka Anna Dereszowska tłumaczy zalety poprawnej segregacji odpadówStowarzyszenie Program Czysta Polskamateriały prasowe

Reduce, reuse, recycle

Każdy z filmów łączy ekologiczny przekaz z humorem oraz zestawia działania na rzecz ekologii z całego świata z lokalnym, polskim aspektem, aby utwierdzić widzów w przekonaniu, że zmiana na lepsze jest możliwa i zależy od nas samych. Wszystko w ramach zasady "reuse, reduce, recycle".

Pierwszy film skupia się na kwestii segregacji śmieci. Recycle, czyli recykling, to proces, który pozwala na przetwarzanie odpadów na surowce. To ważne narzędzie w walce z odpadami, ponieważ pozwala na zmniejszenie ilości śmieci trafiających na wysypiska, wyspy i pustynie oraz do oceanów, a także zmniejsza potrzebę eksploatacji naturalnych zasobów na produkcję nowych produktów. Ze spotu dowiemy się m.in., jak wygląda segregacja śmieci w Kamikatsu w Japonii.

Drugi film skupia się na ograniczaniu użycia plastiku. Reduce, czyli redukcja, oznacza zmniejszenie ilości odpadów, które wytwarzamy. Można to osiągnąć poprzez świadome zakupy i unikanie produktów z niepotrzebnym opakowaniem, a także przez minimalizowanie marnowania jedzenia i innych produktów. Spot pokazuje m.in., jak robić zakupy, inspirując się przykładami z Francji.

Trzeci film koncentruje się na konsumpcjonizmie. Reuse, czyli ponowne użycie, polega na wielokrotnym korzystaniu z przedmiotów zamiast wyrzucania ich po jednorazowym użyciu. Spot pokazuje konsekwencje nadmiernych zakupów ubrań na przykładzie pustyni Atakama.

Chcemy głosem znanych i cenionych osób dotrzeć do każdego i przekonać, aby kilka razy zastanowił się, zanim kupi nowe ubranie, wodę w plastikowej butelce czy zignoruje zasady segregacji śmieci. Pokazujemy, że to bardzo proste, zacząć od siebie – mówi Dominika Tarczyńska ze Stowarzyszenia Program Czysta Polska
Chcemy głosem znanych i cenionych osób dotrzeć do każdego i przekonać, aby kilka razy zastanowił się, zanim kupi nowe ubranie, wodę w plastikowej butelce czy zignoruje zasady segregacji śmieci. Pokazujemy, że to bardzo proste, zacząć od siebie – mówi Dominika Tarczyńska ze Stowarzyszenia Program Czysta Polska

Twórcy kampanii stawiają na wartości ekologiczne nie tylko w treści, ale także w praktyce. Dlatego zdecydowali się na wykorzystanie wirtualnej produkcji jako najbardziej zrównoważonego podejścia do filmowania. Dzięki zaawansowanej technologii stworzyli rozbudowane i realistyczne sceny bez konieczności przenoszenia całego zespołu na miejsce planu. Minimalizuje to emisję CO2 związaną z podróżowaniem i pozwala na efektywne wykorzystanie zasobów.

- Koncepcja naszych trzech filmów połączy najlepsze cechy poprzednich kampanii z innowacyjnym podejściem do produkcji. Korzystając z wirtualnej produkcji, możemy eksperymentować z kreatywnością, zanurzając widza w niesamowitym otoczeniu. To pozwala nam na przedstawienie różnych scenariuszy i konsekwencji naszych działań w bardziej bezpośredni i angażujący sposób - mówi reżyser, Armin Kurasz.

Nowe spoty kampanii "Czysta Polska zaczyna się w Twoim domu"SCP
materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas