Nowy most w Warszawie cieszy się ogromną popularnością. Mamy dane ratusza
W ciągu zaledwie tygodnia od otwarcia nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie odwiedziło już 200 tys. osób - przekazał stołeczny ratusz. Nowa przeprawa cieszy się ogromnym zainteresowaniem - podkreśla miasto. Otwarcie mostu nie obyło się jednak bez kontrowersji.
W czwartek, 28 marca oficjalnie otwarto nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie. Ma on długość 452 metrów i łączy Śródmieście z Pragą. To jedna z najdłuższych tego typu konstrukcji na świecie. Budowa trwała dwa lata, a pierwszy pomysł powstał jeszcze w 2016 r.
Most w Warszawie połączył Pragę ze Śródmieściem. Ile osób go odwiedziło?
Jednopoziomowy most wspiera się na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu przeprawa poszerza się na dwie rampy, które zostały przerzucone nad bulwarami na wysokości Wybrzeża Kościuszkowskiego. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy jest zmienna i w najwęższym punkcie wynosi 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerza się do 16,3 m.
W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprawy załamuje się. W tych "zagięciach" konstrukcja jest znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki na Wisłę i Warszawę, a zwłaszcza jej zabytkowe centrum.
Piesi spacerem mogą pokonać przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą nią - przy niskim natężeniu ruchu - w 2 minuty. Stołeczny ratusz ma nadzieję, że po rewitalizacji ul. Okrzei i ul. Ząbkowskiej most stanie się praską wersją Traktu Królewskiego i chętnie uczęszczanym szlakiem spacerowo-turystycznym.
Miasto poinformowało, że od otwarcia mostu w czwartek, 28 marca do czwartku, 4 kwietnia 2024 r. odwiedziło go już 200 tys. osób. Daje to średni wynik ok. 29 tys. użytkowników i użytkowniczek dziennie. W uzyskaniu dobrego wyniku frekwencyjnego z pewnością pomogły dobra pogoda oraz święta wielkanocne, które w tym roku wypadły na przełomie marca i kwietnia.
Most pieszo-rowerowy w Warszawie
W czwartek, 28 marca 2024 r. otwarto w Warszawie nowy most pieszo-rowerowy
Co z ruchem rowerów?
Miasto podkreśla jednocześnie, że przeprawa nie ma charakteru komunikacyjnego, o co zabiegała część warszawskich rowerzystów i rowerzystek. - Most pieszo-rowerowy ma służyć przede wszystkim rekreacji i turystyce - powiedział Zielonej Interii Jakub Leduchowski, rzecznik prasowy UM Warszawa.
Otwarcie kładki przez Wisłę okazało się kontrowersyjne m.in. przez brak odseparowania ruchu pieszego i rowerowego.
- Zastosowanie odmiennego rozwiązania - czyli wytycznie osobnej ścieżki dla ruchu rowerowego - znacznie ograniczyłoby swobodę przemieszczania się pieszych, którzy bez wątpienia przekraczaliby ścieżkę nie tylko w miejscach do tego wyznaczonych. Byłoby to więc rozwiązanie o wiele mniej bezpieczne niż obecne - ocenił Jakub Leduchowski z UM Warszawa.