"Czy tak chcemy hodować zwierzęta?". Kampania billboardowa w Warszawie

W stolicy pojawiły się billboardy nawołujące do rezygnacji z chowu klatkowego. Są one elementem kampanii dotyczącej europejskiej inicjatywy "Koniec epoki klatkowej". Zakaz ten ma obowiązywać w Unii Europejskiej od 2027 r.

Świnia przebywa w tzw. klatce poporodowej
Świnia przebywa w tzw. klatce poporodowejCompassion Polskamateriały prasowe

W centrum Warszawy pojawiły się reklamy wraz ze zdjęciami pochodzącymi ze śledztwa, jakie przeprowadziła jakiś czas temu organizacja Compassion Polska. Fotografie zostały zrobione na polskich fermach świń, gdzie hodowane są m.in. ciężarne lochy, przebywające w tzw. klatkach porodowych, uniemożliwiających zwierzętom obrócenie się.

"Panie Ministrze, czy naprawdę tak chcemy hodować zwierzęta?" - takie hasło pojawia się na reklamie Compassion Polska. Słowa kierowane są do ministra rolnictwa, Henryka Kowalczyka.

"Wzywamy ministra rolnictwa do zakończenia okrutnego traktowania zwierząt w hodowli. Komisja Europejska poparła nasz postulat zakazu hodowli klatkowej w UE, niestety polski minister rolnictwa jest temu przeciwny!" - pisze organizacja na Facebooku.

Koniec z klatkami w hodowlach zwierząt

Europejska Inicjatywa Obywatelska "End the Cage Age - Koniec Epoki Klatkowej" została ogłoszona w czerwcu 2021 r. Decyzja Komisji Europejskiej wpłynie na życie i sposób chowu setek milionów zwierząt na świecie. Do końca 2023 r. ma pojawić się wniosek ustawodawczy, wtedy też zostaną sformułowane nowe przepisy dotyczące chowu. Zaczną one obowiązywać w 2027 r. - wtedy rozpocznie się okreś przejściowy, który zapewni hodowcom możliwość dostosowania się do nowych norm.

Zmiany w Europie będą dotyczyć kur niosek, brojlerów, królików, macior trzymanych w klatkach porodowych, cieląt separowanych od matek, gęsi, kaczek i przepiórek, trzymanych w klatkach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas