Przemysław Białkowski podcast: Wielki biznes i wielka ekologia

Czego menadżerowie mogą się nauczyć od pasterzy i jak ekologia wpływa na funkcjonowanie wielkiego biznesu? Rozmowa Przemysława Białkowskiego z Magdaleną Kamińską, założycielką Big Call i promotorką przywództwa służebnego.

- Kiedy wyruszasz w góry z pasterzami, widzisz, że każdy pasterz jest kluczową postacią nie tylko dla stada, ale również dla lokalnej społeczności. Cieszy się szacunkiem i uznaniem. Musi być przedsiębiorczy, odpowiedzialny i godny zaufania. Te wartości można przenieść do świata biznesu - mówi Magdalena Kamińska, która przeszła z pasterzami i stadem 300 owiec wiosenny redyk z Podhala w Beskid Żywiecki. 

Z danych opublikowanych przez Instytut Gallupa wynika, że aż 94% konsumentów deklaruje chęć skorzystania z produktów i usług pochodzących od firm dbających o środowisko. Te dane nie pozostawiają złudzeń. Ochrona środowiska nie jest tylko kwestią społeczną i polityczną. Biznes też musi przestawić się na zielone tory. Bycie eko wiąże się z innowacyjnym, świadomym podejściem do rynku, co może się przekładać na sprzedaż. W zielonym marketingu pojawia się też pokusa greenwashingu, czyli nieuczciwych działań jedynie udających postawy proekologiczne.

Więcej w rozmowie Przemysława Białkowskiego.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy