Panele słoneczne szpecą krajobraz? Już nie!

Pomimo niewątpliwych korzyści ekologicznych i ekonomicznych, fotowoltaika ma jeden niewątpliwy minus - wpływa znacząco na estetykę krajobrazu. Włoski start-up wyszedł naprzeciw temu problemowi i opracował specjalną okleinę do paneli słonecznych. Można użyć jej do kamuflażu instalacji lub... jako bilboardu reklamowego.

Obecnie wprowadzane są pierwsze projekty pilotażowe cyfrowej okleiny do paneli słonecznych.
Obecnie wprowadzane są pierwsze projekty pilotażowe cyfrowej okleiny do paneli słonecznych.Sunspekermateriały prasowe
partner merytoryczny
banner programu czyste powietrze

Włoska firma Sunpeker pozyskała niedawno aż 115 000 euro (ponad 540 tys zł) finansowania od włoskiego Państwowego Banku Inwestycyjnego Cassa Depositi e Prestiti (CDP), aby wprowadzić swoją nową technologię na rynek.

Produkt ma na celu stworzenie cyfrowego ekranu zasilanego fotowoltaiką. Dzięki okleinie każdy panel słoneczny może stać się przestrzenią reklamową bądź upodobnić się do dachu. Możliwości są nieograniczone.

Utrata wydajności?

Firma twierdzi, że naklejki mogą replikować obrazy o wysokiej rozdzielczości, pozostając jednocześnie przepuszczalnymi dla światła. To podobno zapewnia, że moduły zachowują od 80% do 90% swojej wydajności.

Prezes włoskiego strat-upu przekonuje, że utrata wydajności mocy może być zrekompensowana przez zyski pochodzące z kampanii reklamowych. Sugeruje, by reklamy tego rodzaju były sprzedawane po wyższej cenie, biorąc pod uwagę zrównoważony charakter billboardów.

Technologia

Opracowana folia samoprzylepna to termoplastyczny materiał, który został opracowany do zastosowań zewnętrznych. Firma zadeklarowała, że w procesie produkcji skupiła się na działaniu w duchu zrównoważonego rozwoju. Szukała rozwiązania, które byłoby w pełni recyklingowalne i zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej.

Firma wyprodukowała produkt końcowy i jest teraz gotowa do jego komercjalizacji w Canavese, w pobliżu Turynu, w północnych Włoszech. Ma nadzieję na pozyskanie kolejnych 450 000 euro poprzez nowe rundy finansowania. Obecnie są wdrażane pierwsze projekty pilotażowe.

Pod koniec listopada, zainstalowano pierwszy projekt pilotażowy dachu słonecznego z teksturą "dachówki" we współpracy z Energy Saving, firmą energetyczną z siedzibą w Treviso.

Dziedzictwo na ulicach. Londyńczycy walczą o swoje lampy gazoweAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas