Pazura, Zalewski i Orleański będą rozwiewać mity o prądzie z wiatru
Aktorzy Cezary Pazura i Paweł Orleański oraz piosenkarz Krzysztof Zalewski zostali zaangażowani do promowania energetyki wiatrowej. W ramach kampanii "Płyniemy z wiatrem" powstaną m.in. spoty telewizyjne, billboardy i reklamy w internecie.
Spoty z udziałem ambasadorów - Cezarego Pazury, Pawła Orleańskiego i Krzysztofa Zalewskiego - pojawią się w radiu, prasie i telewizji od 15 czerwca. Jest to data nieprzypadkowa, ponieważ właśnie wtedy przypada Światowy Dzień Wiatru.
Cezary Pazura, Krzysztof Zalewski i Paweł Orleański we wspólnym spocie
"To odpowiedź na plany dynamicznego rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce - zarówno jeśli chodzi o inwestycje na lądzie, jak i na morzu. Rekordowo wysokie poparcie społeczne dla energii z wiatru pokazuje, jak ważne są dziś odnawialne źródła energii" - mówi Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej. To właśnie ta organizacja stoi za kampanią promującą wiatraki.
Twarzami kampanii zostali znani i lubiani artyści, którzy swoją popularność chcą wykorzystywać do promowania energetyki odnawialnej. Łączy ich jedno: troska o środowisko i przekonanie, że mamy realny wpływ na zatrzymanie zmian, które zagrażają naszej planecie w przyszłości.
Ambasadorzy w prostych słowach i na konkretnych przykładach opowiedzą o faktach, ale też obalą mity, które do dziś funkcjonują w przestrzeni publicznej.
"Uważam, że powinniśmy walczyć z mitami na temat wiatraków, bo w grę wchodzi przyszłość kolejnych pokoleń. Obecnie energetyka wiatrowa - ta na lądzie i na morzu, jest odpowiedzią na wyzwania, przed którymi obecnie stoimy i sposobem na powstrzymanie katastrofy klimatycznej. To najlepszy sposób na redukcję paliw kopalnych, emisję CO2, ale też dziś - na zapewnienie naszego bezpieczeństwa" - mówi piosenkarz Krzysztof Zalewski, ambasador kampanii.
Polscy artyści będą promować czystą energię z wiatru
Kampania będzie prowadzona na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz YouTube. Pojawią się też spoty w radiu i telewizji, reklamy na billboardach i autobusach oraz banery internetowe i reklamy w prasie. W ramach akcji przewidziano też debatę ekspertów, wydarzenia w miejscowościach nadmorskich, wykłady na uczelniach i stworzenie materiałów edukacyjnych.
"Rozwój energetyki wiatrowej to droga w kierunku nowoczesności, rozwoju i korzyści. To podążanie za światowymi trendami, które prowadzą do rozwoju gospodarczego, zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego i poprawy kondycji środowiska oraz jakości życia obywateli" - mówi aktor Cezary Pazura, ambasador kampanii.