Ile jest samochodów elektrycznych w Polsce? Są najnowsze dane

Po polskich drogach pod koniec września jeździło 128 tys. 914 samochodów osobowych z napędem elektrycznym - wynika ze świeżo opublikowanego Licznika Elektromobilności.

Po polskich drogach pod koniec września jeździło 128 tys. 914 samochodów osobowych z napędem elektrycznym
Po polskich drogach pod koniec września jeździło 128 tys. 914 samochodów osobowych z napędem elektrycznymMariusz KapaEast News

Zarejestrowanych końcem września 2024 roku było 74 tys. 307 osobowych i użytkowych pojazdów całkowicie elektrycznych (BEV).

Samochody elektryczne na polskich drogach. Ile ich jest?

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) informują, że pod koniec września br. flota w pełni elektrycznych osobowych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 66 tys. 937 sztuk. Natomiast hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) - 61 tys. 977. Łącznie było ich 128 tys. 914.

Liczba samochodów dostawczych ciężarowych z napędem elektrycznym wynosiła 7 tys. 403 szt. "Stale rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli" - podkreślają organizacje. Było ich 22 tys. 691 sztuk. Wzrosła też liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która osiągnęła 886 tys. 179 sztuk.

Osobowe, dostawcze, motocykle i autobusy elektryczne

Organizacje przekazały, że na polskich drogach jest też więcej autobusów zeroemisyjnych. Ich liczba wzrosła do 1 tys. 393 sztuk (z czego pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 1 tys. 327 szt., zaś wodorowe – 66 szt.).

Zauważono też, że równolegle do floty pojazdów z napędem elektrycznym rozwija się też infrastruktura do ich ładowania. Pod koniec września br. w Polsce funkcjonowały 7 tys. 962 ogólnodostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych (4 tys. 400 stacji). Dodano, że 30 proc. z nich to szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a reszta (70 proc.) – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.

Interia.pl© 2024 Associated Press
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas