Raport ESG od Answear.com – jakich kierunków rozwoju możemy się spodziewać?

Artykuł sponsorowany

Dzisiaj firmy na całym świecie, coraz częściej mówią o poszerzaniu swoich perspektyw i wskazują, że równie ważna dla nich - co zysk - jest odpowiedzialność i zrównoważony rozwój. Odpowiedzialni za to są m.in. konsumenci, którzy nie tylko chcą otrzymywać wysokiej jakości usługi, ale coraz częściej w swoich decyzjach zakupowych zwracają uwagę na to, jakimi wartościami kieruje się firma. Tę lekcję z sukcesem odrobiła spółka Answear, która niedawno opublikowała swój pierwszy zintegrowany raport ESG. To ważny krok w budowaniu odpowiedzialności nie tylko wśród najwyższego szczebla zarządczego, ale również i pracowników oraz konsumentów. W poniższym materiale przybliżamy najistotniejsze zapisy raportu. Zapraszamy do lektury.

article cover
materiały promocyjne

ESG - znak obecnych czasów

Firmy coraz częściej mówią o ESG. A czym jest ta idea? ESG obejmuje swoimi działaniami obszary związane z ochroną środowiska naturalnego (E-Environmental), odpowiedzialnością społeczną (S-Social) i ładem korporacyjnym (G-Corporate Governance). To kluczowe kryteria, na które powinna zwracać uwagę każda firma dążąca do odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju. Dzisiaj decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów coraz częściej podyktowane są społeczną odpowiedzialnością biznesu. Konsumenci płacący za towary i usługi chcą mieć poczucie, że firmy, dzięki swoim ogromnym zasięgom, potrafią w ramach biznesu zadbać też o wspólne dobro jakim jest środowisko.

Answear.com liderem w zakresie wdrażania ESG na rynku e-commerce

W pierwszym zintegrowanym raporcie ESG spółki Answear poznajemy zarówno wyniki finansowe firmy jak również działania z zakresu CSR zrealizowane do tej pory przez spółkę. A tu - trzeba przyznać - lista działań jest imponująca i stanowi doskonałą inspirację dla innych firm. Spółka angażuje się na wielu poziomach i podejmuje działania realnie zmieniające rzeczywistość. 

Z raportu dowiadujemy się m.in. o:

  • Programie Wear&Share, który zakłada zwiększenie świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa oraz pracowników firmy. Marka zachęca do przekazywania nieużywanych ubrań, a następnie przekazuje je do recyklingu. W samym 2022 roku udało się pozyskać prawie 15 tysięcy kilogramów ubrań, a zgromadzone środki przeznaczyć na zasadzenie 700 drzew w ramach inicjatywy "Czas na las".
  • Firma zwraca uwagę na to, by opakowania były recyklingowane. Już dzisiaj 80% opakowań Answear wykonane jest z materiałów pochodzących z recyklingu. Z kolei folie i kartony służące do pakowania zamówień posiadają odpowiednie certyfikaty. Całą listę znajdziemy w raporcie, dostępnym pod linkiem: https://csr.answear.com/Raport_ESG.pdf
  • Dodatkowo firma współpracuje z producentami, którym idea zrównoważonego rozwoju jest równie bliska. Tylko w 2022 roku niemal 30% całej oferty stanowiły produkty Planet Friendly, a więc takie, które są produkowane z poszanowaniem dla planety. Firma posiada także certyfikat Sklepu Wolnego od Futer przyznawanego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
  • Ważnym elementem jest również prowadzenie edukacji ekologicznej wśród pracowników, a także silne zaangażowanie się w działania charytatywne. Firma dąży także do wzmacniania pozytywnych postaw społecznych m.in. poprzez pomoc wychowankom domów dziecka, a także osobom pozostającym w trudnej sytuacji materialnej w związku z trwającym konfliktem na terenie Ukrainy.

Kolejnym z istotnych celów zrównoważonego rozwoju spółki jest również promocja młodych talentów (Projekt Packshot i Answear Graphic Design Masters), a także angażowanie klientów w ramach projektu #CatchTheMoment do dostrzegania wyjątkowych momentów w otaczającym nas świecie.

materiały promocyjne

Czy ESG na stałe wejdzie do strategii marek?

Trend ESG z pewnością na stałe zagości w wielu odpowiedzialnych firmach. Te bowiem doskonale rozumieją, że wdrażając tego rodzaju praktyki zyskują w oczach konsumentów i mogą robić coś dobrego dla obecnych i przyszłych pokoleń. Efektem dobrze wdrożonej strategii jest nie tylko konkurencyjność na tle innych marek, ale również zaufanie konsumentów będące dzisiaj najważniejszym motorem w ramach podejmowanych przez nich decyzji zakupowych.

Artykuł sponsorowany

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas