Gadżety eko - nowe życie materiałów po recyklingu w służbie Twojej marki

Artykuł sponsorowany

Rosnąca świadomość ekologiczna sprawiła, że wiele firm musiało zrewidować dotychczasową strategię marketingową, rezygnując z niskiej jakości gadżetów reklamowych na rzecz ekologicznych upominków. Wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu pozwala ograniczyć negatywny wpływ produkcji gadżetów na środowisko naturalne. Takie podejście pomaga dotrzeć do klientów o wysokiej świadomości ekologicznej. Dodatkowo transparentna polityka zrównoważonego rozwoju buduje zaufanie do marki, które jest podstawą lojalności konsumenckiej. Przedstawiamy najciekawsze przykłady ekoupominków i podpowiadamy, jak je wykorzystać do promocji marki.

Ekologiczne gadżety - dla kogo?
Ekologiczne gadżety - dla kogo?materiały promocyjne

Jak powstają gadżety z recyklingu?

Do produkcji ekogadżetów wykorzystuje się nie tylko przetworzone tworzywo sztuczne. Wybór surowca zależy przede wszystkim od rodzaju produktu i sposobu jego wykorzystania. Oto kilka najpopularniejszych materiałów stosowanych w branży gadżetowej:

Plastik z recyklingu

Tworzywo sztuczne może być wielokrotnie przetwarzane, co zmniejsza ilość odpadów i wykorzystanie surowców naturalnych. Do produkcji gadżetów z recyklingu najczęściej wykorzystuje się politereftalan etylenu (PET) oraz polipropylen (PP). Ze wspomnianych materiałów powstają m.in. kubki, długopisy, etui na telefony czy lunchboxy.

Papier z recyklingu

Papier z recyklingu jest szeroko stosowany do produkcji notesów, kalendarzy, kartek okolicznościowych czy opakowań. To materiał, który idealnie nadaje się do ponownego przetworzenia. Dzięki temu jest popularnym wyborem wśród firm dbających o środowisko.

Tkaniny z recyklingu

Tkaniny pochodzące z recyklingu, takie jak bawełna czy juta, są wykorzystywane do produkcji różnego rodzaju gadżetów tekstylnych, np. toreb na zakupy, koszulek, plecaków czy ręczników. Wykorzystanie tkanin z recyklingu redukuje zużycie surowców naturalnych oraz ilość odpadów tekstylnych.

Szkło z recyklingu

Szkło pochodzące z recyklingu może być wykorzystywane do produkcji gadżetów kuchennych, np. kieliszków, kubków czy butelek, ale także dekoracyjnych, np. lampek ogrodowych.

Drewno z recyklingu

Drewno pochodzące z recyklingu może być wykorzystywane do produkcji gadżetów biurowych i kuchennych, np. długopisów, notesów czy desek do krojenia. Wybór drewna z recyklingu pomaga w ochronie lasów.

Dlaczego warto inwestować w ekogadżety?

Inwestowanie w gadżety eko przynosi wiele korzyści zarówno dla firmy, jak i środowiska naturalnego. Po pierwsze tego typu upominki są produkowane z materiałów odnawialnych lub z surowców pochodzących z recyklingu, co zmniejsza negatywny wpływ na planetę. Kolejnym powodem jest budowanie pozytywnego wizerunku marki, jako firmy, która troszczy się o ochronę środowiska. Wykorzystanie ekogadżetów może przyczynić się także do zwiększenia zaangażowania klientów, którzy coraz bardziej cenią sobie firmy dbające o ekologię.

W dłuższej perspektywie inwestowanie w ekoupominki może prowadzić do oszczędności finansowych poprzez wykorzystanie tańszych materiałów pochodzących z odzysku. Wreszcie wspieranie rynku ekogadżetów sprzyja rozwojowi innowacji oraz podnosi świadomość społeczną na temat konieczności dbania o środowisko.

TOP 20 ekologicznych gadżetów reklamowych

Ekogadżety możemy podzielić na takie, które zostały wykonane z materiałów pochodzących z odzysku i takie, które powstały z surowców biodegradowalnych. Na rynku można znaleźć szeroki wybór tego typu upominków. Przed zamówieniem gadżetów dla klientów, pracowników czy kontrahentów warto jednak sprawdzić, czy produkty są rzeczywiście eko, czy mają tylko "ekologiczny design". Jak to zweryfikować? Przed zakupem sprawdź, czy produkty mają odpowiednie certyfikaty, np. Amfori BSCI. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że firma, która je wyprodukowała, spełnia wysokie standardy etyczne dotyczące m.in. zrównoważonej produkcji.

Oto przykłady funkcjonalnych ekoupominków, które są doskonałym nośnikiem reklamy:

  1. Torba na zakupy z juty lub bawełny organicznej 
  2. Notes z okładką z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu
  3. Głośnik z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu
  4. Bambusowa deska do krojenia
  5. Bambusowy długopis
  6. Filcowa torba na laptopa
  7. Zestaw kartek z nasionami
  8. Karty do gry z recyklingu
  9. Termos z bambusową obudową
  10. Ponczo biodegradowalne
  11. Kosmetyczna z korka i bawełny
  12. Korkowe klapki plażowe
  13. Cyfrowa waga kuchenna z bambusa
  14. Notatnik ze słomy pszenicznej
  15. Bambusowa ładowarka bezprzewodowa
  16. Mydło hand made
  17. Zestaw do uprawy nasion
  18. Zielona fiolka z nasionami
  19. Filiżanka z fusów po kawie
  20. Kubek z PP z recyklingu.

Jak widzisz, wybór gadżetów ekologicznych jest obecnie bardzo duży. Przy wyborze konkretnego rozwiązania trzeba mieć na uwadze potrzeby grupy docelowej, pamiętając jednak, że gadżet będzie skuteczny tylko wtedy, jeśli pomoże w realizacji określonych celów ujętych w strategii marketingowej. Wybierając ekologiczne upominki reklamowe, warto postawić na produkty o praktycznym zastosowaniu - dzięki temu będą chętniej wykorzystywane przez klientów i łatwiej dotrą do szerszego grona odbiorców.

Ekologiczne gadżety reklamowe - dla kogo?

Ekologiczne gadżety reklamowe łatwo spersonalizować, ozdabiając je logo firmy, sloganem lub grafiką związaną z marką. Mogą być rozdawane zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym na targach, eventach czy konferencjach. Takie przedmioty mogą również zostać wykorzystane jako nagrody w konkursach. Dobrze się sprawdzają jako element kampanii organizowanych w mediach społecznościowych z udziałem influencerów. Popularne osoby pomagają szybko zwiększyć rozpoznawalność marki.

Ekologiczne upominki warto także wykorzystać jako element employer brandingu. Praktyczne ekogadżety można wręczyć pracownikom np. z okazji świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy czy Dnia Doceniania Pracownika.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas
{CMS: 0}