Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Głosowanie w nocy

Radni decydują o wprowadzeniu strefy czystego transportu (SCT) w stolicy Małopolski
Radni decydują o wprowadzeniu strefy czystego transportu (SCT) w stolicy MałopolskiJacek Boron/REPORTEREast News

Strefa Czystego Transportu w Krakowie

Mapa pokazująca granice strefy czystego transportu (SCT) w Krakowie oraz granice administracyjne miasta, na tle okolicznych miejscowości i sieci dróg.
Zgodnie z propozycją, nowa strefa ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2026 roku i obejmie w uproszczeniu obszar wewnątrz IV obwodnicy miastaZTP w Krakowiemateriały prasowe
Ulica w centrum miasta z ruchem samochodowym i rowerowym, znak drogowy informujący o specjalnej strefie dla pojazdów, po bokach wysokie kamienice oraz piesi na chodniku, w tle widoczny zabytkowy budynek.
Do SCT w stolicy mogą wjechać wszystkie pojazdy, niezależnie od rodzaju napędu, czyli także benzynowe, diesle, hybrydy, czy z instalacjami LPG, pod warunkiem spełniania określonej normy emisji spalin silnika. Eryk Stawinski/REPORTEREast News
Grupa osób trzyma transparenty i plakaty podczas protestu lub debaty dotyczącej wprowadzenia strefy czystego transportu, z widocznymi hasłami za i przeciw zmianom wpływającym na życie mieszkańców miasta.
W Krakowie są zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy wprowadzenia SCTBeata Zawrzel/REPORTEREast News

Strefy Czystego Transportu to norma w Europie

Polacy tworzą drony, których nie da się usłyszećPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?