Chińska marka wyprzedziła Teslę. Sprzedali 300 tys. elektryków w miesiąc
Chiński producent samochodów BYD Auto zdobywa coraz większą popularność na rynku pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in. BYD goni Teślę - największego światowego lidera w produkcji elektryków. Walka o miano lidera będzie zacięta - wskazują dane.
BYD to chińskie przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej produkujące samochody osobowe i autobusy, w tym te z napędem elektrycznym i hybrydowym (plug-in). Akumulatory w samochodach typu plug-in można doładowywać bezpośrednio z domowego gniazdka elektrycznego lub korzystając z publicznych stacji szybkiego ładowania.
W październiku ubiegłego roku chiński producent osiągnął sukces sprzedaży: w ciągu miesiąca klienci zakupili u niego ponad 300 tys. elektrycznych samochodów (hybryd typu plug-in oraz samochody w pełni elektryczne). W sumie w ciągu miesiąca sprzedano 301 833 sztuki pojazdów. To 39-procentowy wzrost sprzedaży względem analogicznego okresu w roku 20222.
BYD goni Teslę
W ciągu pierwszych 10 miesięcy 2023 r. BYD Auto sprzedało 2,37 mln samochodów osobowych typu plug-in, co stanowi 41 proc. wszystkich sprzedanych samochodów tego typu od początku istnienia firmy. Zakupiono od niej łącznie 5,7 mln sztuk. Marka istnieje od 1995 r., ale nie produkowała od początku pojazdów typu plug in i w pełni elektrycznych.
Na sukces BYD Auto wpłynęło zwiększenie udziału marki w rynku światowym. Firma promuje też strategię proklimatyczną. Obecnie firma osiągnęła pozycję światowego lidera w sprzedaży samochodów typu plug-in. Jest też piątą najlepiej sprzedającą się marką samochodów na świecie.
BYD sprzedaje pojazdy w w 59 krajach, w tym w Chinach, Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Japonii i Korei. Nie wiadomo, który konkretnie model sprzedaje się najlepiej.
Światowym liderem w dziedzinie pojazdów elektrycznych pozostaje Tesla (jej Model Y może okazać się najlepiej sprzedającym się modelem w Europie w tym roku). BYD depcze jednak po piętach firmie Elona Muska i staje się jednym z największych rywali największego na świecie sprzedawcy samochodów elektrycznych.
Miliarder rozpoczął niedawno wojnę cenową na rynku elektryków, znacznie obniżając cenę zakupu samochodów Tesli. W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. producent sprzedał 1,32 mln samochodów, przekraczając tym samym liczbę 1,31 mln sztuk wprowadzonych na rynek w 2022 r.